Music and Media
Δημοσιεύτηκε: Τρί Αύγ 05, 2008 5:19 pm
21.07.2008
Όσο προχωράμε περισσότερο στο καλοκαίρι μειώνονται και οι εξελίξεις γύρω από το χώρο της μουσικής, ενώ οι περισσότερες δισκογραφικές (σε αντίθεση με τα ΜΜΕ) ετοιμάζονται για διακοπές.
Κάποιοι αντί για διακοπές όμως κάνουν σχέδια για έντονη αντεπίθεση για το φθινόπωρο, με πιο έντονα τα σχέδια της Heaven για την ανάκαμψη της από δύο δύσκολες χρονιές. Η δισκογραφική θα επικεντρωθεί σε λιγότερα και πιο ουσιαστικά ονόματα, και με την υποστήριξη του Antenna TV και του Ρυθμού θα επιχειρήσει να προσελκύσει για μια ακόμη φορά μεγάλα ονόματα στα οποία θα αξίζει να επενδύσει.
Ο πολέμιος του Πουνέντη (μέσα στην αίθουσα της IFPI) Δημήτρης Γιαρμενίτης, γυρίζει την αγορά και κάνει επαφές σε υψηλό επίπεδο με πελάτες, προσπαθώντας να εξασφαλίσει την υποστήριξη τους σε project που ετοιμάζει για τους επόμενους μήνες.
Η δυσκολία που θα αντιμετωπίσει η δισκογραφία από το Φθινόπωρο και για όλο το 2009 θα έχει να κάνει με την ευρύτερη πτώση των κονδυλίων marketing από τους παραδοσιακά μεγάλους πελάτες.
Η κινητή τηλεφωνία που για τους περισσότερους διευθυντές αποτελεί τον ιδανικό συνεργάτη, θα ρίξει περισσότερο από 15% τη συνολική της δαπάνη, και αυτό θα έχει επιπτώσεις σε όλους - ακόμα και σε καλλιτέχνες τους οποίους παραδοσιακά χορηγούν οι «κινητές».
Σημάδια οικονομικής ανάκαμψης δείχνει στο εξωτερικό η ΕΜΙ, αλλά αυτά καλύπτουν απλώς το συνολικότερη πρόβλημα το οποίο εμφανίζεται να έχει η εταιρεία, και αυτό είναι ότι από καιρό έχει σταματήσει να επενδύει στην ανάπτυξη ρεπερτορίου, και εξαρτάται πλέον απόλυτα από λίγες κυκλοφορίες.
Μπορεί οι Coldplay να μην λένε να εγκαταλείψουν την κορυφή των παγκόσμιων chart, όμως αυτό δίνει μια προσωρινή ανάσα στον πάλαι ποτέ γίγαντα της δισκογραφίας, και αποτυπώνει πλήρως την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει - η ύπαρξη του μπορεί να απειλήται από ένα ολιγομελές γκρουπ και τις δημιουργικές του δυνατότητες.
Ενώ αρχίζουν να πυκνώνουν τα σύννεφα γύρω από τη νομιμότητα της συγχώνευσης Sony και BMG, ο γερμανικός κολοσσός διατυπώνει την επιθυμία του να διαλύσει και επίσημα το γάμο - είτε πουλώντας το δικό του μερίδιο, είτε αγοράζοντας αυτό της Sony. Οι προθέσεις του γίνονται όμως πιο ξεκάθαρε εφόσον ξεπουλάει κομμάτια της ευρύτερης δισκογραφικής του δραστηριότητας - το πρίφημο Music Club που πριν από μια δεκαετία αποτελούσε διαμάντι για τον όμιλο.
Συνεχίζει την επέκταση της η Live Nation σε ευρωπαϊκές αγορές, εξαγοράζοντας μικρότερες εταιρείες ή φεστιβάλ τα οποία θεωρεί ότι έχουν περιθώρια ανάπτυξης.
Στην δική μας αγορά έχουμε αναφέρει στο παρελθόν για το ενδιαφέρον το οποίο έχει δείξει για την Didi Music, και για το πως η συνεργασία στην περίπτωση της Madonna αποτελεί ένα τεστ.
Μαθαίνουμε ότι υπάρχει δυσαρέσκεια έντονη για τον χειρισμό στην υπόθεση των εισιτηρίων, καθώς πιο εύκολα ακόμα και σήμερα βρίσκει κανείς εισιτήριο μέσω άλλων Βαλκανικών πόλεων για τη συναυλία στην Αθήνα, παρά από το παρακλάδι της Didi.
Παράλληλα αρκετά περίεργα πράγματα έχουν ακουστεί για την χορηγία της Madonna από την Cosmote, και για τον «βαλκανικό» τρόπο με τον οποίο έγινε το deal με τους ανθρώπους που το χειρίστηκαν...
28.07.2008
Επεκτείνεται διαρκώς ο Κωνσταντίνος Καφίρης και η Progressive, και μαθαίνουμε ότι ανέλαβε τον Σάκη Ρουβά ενόψει μιας έντονης χρονιάς στην οποία θα μονοπωλήσει τη δημοσιότητα με το X-Factor, αλλά κυρίως με τη συμμετοχή του στη Eurovision.
Εν τω μεταξύ με το τελευταίο του κομμάτι έχει φτάσει στην κορυφή των chart γεγονός που φαίνεται να έχει ανησυχήσει τους ανθρώπους του Χατζηγιάννη οι οποίοι ζητούν από ΜΜΕ να τονώσουν το airplay των κομματιών του.
Συρρίκνωση για τον όμιλο της Ashley - μετά την απόφαση για παύση δραστηριοτήτων της LeSpot, ενημερωθήκαμε για το κλείσιμο της HotBeeZ ? θυγατρικής της LeSpot, για την οποία είχαμε εκφράσει παλαιότερα επιφυλάξεις για τον τρόπο λειτουργίας.
Από τη συρρίκνωση ευννοείται όμως μια άλλη εταιρεία του Βίκτωρα Ρέστη ? το MTV, καθώς μαθαίνουμε ότι αρκετοί εργαζόμενοι της HotBeeZ θα βρουν εκεί στέγη.
Περαιτέρω συρρίκνωση δραστηριοτήτων για τη Sony BMG: μαθαίνουμε ότι η εταιρεία ξενοικιάζει άλλο έναν όροφο και θα κρατήσει πλέον μόνο τον τελευταίο, στο Μεσογείων 301 που κάποτε ήταν όλο δικό τους.
Ενδεχομένως να προετοιμάζονται για το πολύ πιθανό σενάριο της διάσπασης Sony & BMG, γεγονός που θα σημαίνει ότι αν δεν βρεθεί κάποιος να πάρει την BMG εδώ, θα έχουμε απολύσεις καθώς είναι εξαιρετικά αμφίβολο το ότι η μητρική θα επιλέξει να ανοίξει τοπικό γραφείο.
Η ΕΜΙ παρά τις τυμπανοκρουσίες για τα οικονομικά αποτελέσματα, δεν φαίνεται να πείθει ιδιαίτερα ότι πάει καλά. Πως αλλιώς να ερμηνεύσουμε το γεγονός ότι και οι Rolling Stones ανακοίνωσαν ότι δεν θα ανανεώσουν μαζί της, αλλά θα πάνε στην Universal Music;
Παράλληλα η Universal ανακοίνωσε ότι συνεχίζει την καλή της πορεία και το πρώτο εξάμηνο του 2008, με αύξηση των εσόδων της κατά 4.9% στα 2.04 δισεκατομμύρια ευρώ, γεγονός το οποίο αποδίδει σε μεγάλο βαθμό στα έσοδα από music publishing και merchandising από τις πρόσφατες εξαγορές της BMG Music Publishing και του Sanctuary group.
Ομολογώντας την παντελή αποτυχία των συστημάτων DRM, το Yahoo ενημέρωσε τους χιλιάδες χρήστες της υπηρεσίας Yahoo Music Store ότι 30 Σεπτεμβρίου το ηλεκτρονικό κατάστημα θα σταματήσει τη λειτουργία του, και μετά από αυτό κάθε «μεταφορά» των αγορασμένων τραγουδιών σε νέο υπολογιστή ή φορητή συσκευή θα είναι αδύνατη.
Το Yahoo συμβουλεύει τους πελάτες του ότι για να μην χάσουν τελείως τη μουσική να την γράψουν σε CD, και να την «ριπάρουν» σε mp3! Δηλαδή αν θέλουν να διατηρήσουν αυτό για το οποίο πλήρωσαν, τους προτρέπει να γίνουν «πειρατές» σύμφωνά με τη (παρα)λογική των δισκογραφικων.
Αντίθετα με το Yahoo όμως το Napster φαίνεται να ανακάμπτει, και παρουσίασε 23% αύξηση στα έσοδα του το περασμένο οικονομικό έτος. Μέσα σε αυτή την περίοδο η συνδρομητική του υπηρεσία έδωσε περισσότερα από 400 εκατομμύρια τραγούδια σαν streams kai downloads.
Το αντίστοιχο ελληνικό mpGreek μπορεί να μην έχει τέτοια μεγέθη, αλλά συνεχίζει να επεκτείνεται και πρόσφατα ανακοίνωσε τη δημιουργία eshop και για τη Heaven.
by mad.tv
Όσο προχωράμε περισσότερο στο καλοκαίρι μειώνονται και οι εξελίξεις γύρω από το χώρο της μουσικής, ενώ οι περισσότερες δισκογραφικές (σε αντίθεση με τα ΜΜΕ) ετοιμάζονται για διακοπές.
Κάποιοι αντί για διακοπές όμως κάνουν σχέδια για έντονη αντεπίθεση για το φθινόπωρο, με πιο έντονα τα σχέδια της Heaven για την ανάκαμψη της από δύο δύσκολες χρονιές. Η δισκογραφική θα επικεντρωθεί σε λιγότερα και πιο ουσιαστικά ονόματα, και με την υποστήριξη του Antenna TV και του Ρυθμού θα επιχειρήσει να προσελκύσει για μια ακόμη φορά μεγάλα ονόματα στα οποία θα αξίζει να επενδύσει.
Ο πολέμιος του Πουνέντη (μέσα στην αίθουσα της IFPI) Δημήτρης Γιαρμενίτης, γυρίζει την αγορά και κάνει επαφές σε υψηλό επίπεδο με πελάτες, προσπαθώντας να εξασφαλίσει την υποστήριξη τους σε project που ετοιμάζει για τους επόμενους μήνες.
Η δυσκολία που θα αντιμετωπίσει η δισκογραφία από το Φθινόπωρο και για όλο το 2009 θα έχει να κάνει με την ευρύτερη πτώση των κονδυλίων marketing από τους παραδοσιακά μεγάλους πελάτες.
Η κινητή τηλεφωνία που για τους περισσότερους διευθυντές αποτελεί τον ιδανικό συνεργάτη, θα ρίξει περισσότερο από 15% τη συνολική της δαπάνη, και αυτό θα έχει επιπτώσεις σε όλους - ακόμα και σε καλλιτέχνες τους οποίους παραδοσιακά χορηγούν οι «κινητές».
Σημάδια οικονομικής ανάκαμψης δείχνει στο εξωτερικό η ΕΜΙ, αλλά αυτά καλύπτουν απλώς το συνολικότερη πρόβλημα το οποίο εμφανίζεται να έχει η εταιρεία, και αυτό είναι ότι από καιρό έχει σταματήσει να επενδύει στην ανάπτυξη ρεπερτορίου, και εξαρτάται πλέον απόλυτα από λίγες κυκλοφορίες.
Μπορεί οι Coldplay να μην λένε να εγκαταλείψουν την κορυφή των παγκόσμιων chart, όμως αυτό δίνει μια προσωρινή ανάσα στον πάλαι ποτέ γίγαντα της δισκογραφίας, και αποτυπώνει πλήρως την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει - η ύπαρξη του μπορεί να απειλήται από ένα ολιγομελές γκρουπ και τις δημιουργικές του δυνατότητες.
Ενώ αρχίζουν να πυκνώνουν τα σύννεφα γύρω από τη νομιμότητα της συγχώνευσης Sony και BMG, ο γερμανικός κολοσσός διατυπώνει την επιθυμία του να διαλύσει και επίσημα το γάμο - είτε πουλώντας το δικό του μερίδιο, είτε αγοράζοντας αυτό της Sony. Οι προθέσεις του γίνονται όμως πιο ξεκάθαρε εφόσον ξεπουλάει κομμάτια της ευρύτερης δισκογραφικής του δραστηριότητας - το πρίφημο Music Club που πριν από μια δεκαετία αποτελούσε διαμάντι για τον όμιλο.
Συνεχίζει την επέκταση της η Live Nation σε ευρωπαϊκές αγορές, εξαγοράζοντας μικρότερες εταιρείες ή φεστιβάλ τα οποία θεωρεί ότι έχουν περιθώρια ανάπτυξης.
Στην δική μας αγορά έχουμε αναφέρει στο παρελθόν για το ενδιαφέρον το οποίο έχει δείξει για την Didi Music, και για το πως η συνεργασία στην περίπτωση της Madonna αποτελεί ένα τεστ.
Μαθαίνουμε ότι υπάρχει δυσαρέσκεια έντονη για τον χειρισμό στην υπόθεση των εισιτηρίων, καθώς πιο εύκολα ακόμα και σήμερα βρίσκει κανείς εισιτήριο μέσω άλλων Βαλκανικών πόλεων για τη συναυλία στην Αθήνα, παρά από το παρακλάδι της Didi.
Παράλληλα αρκετά περίεργα πράγματα έχουν ακουστεί για την χορηγία της Madonna από την Cosmote, και για τον «βαλκανικό» τρόπο με τον οποίο έγινε το deal με τους ανθρώπους που το χειρίστηκαν...
28.07.2008
Επεκτείνεται διαρκώς ο Κωνσταντίνος Καφίρης και η Progressive, και μαθαίνουμε ότι ανέλαβε τον Σάκη Ρουβά ενόψει μιας έντονης χρονιάς στην οποία θα μονοπωλήσει τη δημοσιότητα με το X-Factor, αλλά κυρίως με τη συμμετοχή του στη Eurovision.
Εν τω μεταξύ με το τελευταίο του κομμάτι έχει φτάσει στην κορυφή των chart γεγονός που φαίνεται να έχει ανησυχήσει τους ανθρώπους του Χατζηγιάννη οι οποίοι ζητούν από ΜΜΕ να τονώσουν το airplay των κομματιών του.
Συρρίκνωση για τον όμιλο της Ashley - μετά την απόφαση για παύση δραστηριοτήτων της LeSpot, ενημερωθήκαμε για το κλείσιμο της HotBeeZ ? θυγατρικής της LeSpot, για την οποία είχαμε εκφράσει παλαιότερα επιφυλάξεις για τον τρόπο λειτουργίας.
Από τη συρρίκνωση ευννοείται όμως μια άλλη εταιρεία του Βίκτωρα Ρέστη ? το MTV, καθώς μαθαίνουμε ότι αρκετοί εργαζόμενοι της HotBeeZ θα βρουν εκεί στέγη.
Περαιτέρω συρρίκνωση δραστηριοτήτων για τη Sony BMG: μαθαίνουμε ότι η εταιρεία ξενοικιάζει άλλο έναν όροφο και θα κρατήσει πλέον μόνο τον τελευταίο, στο Μεσογείων 301 που κάποτε ήταν όλο δικό τους.
Ενδεχομένως να προετοιμάζονται για το πολύ πιθανό σενάριο της διάσπασης Sony & BMG, γεγονός που θα σημαίνει ότι αν δεν βρεθεί κάποιος να πάρει την BMG εδώ, θα έχουμε απολύσεις καθώς είναι εξαιρετικά αμφίβολο το ότι η μητρική θα επιλέξει να ανοίξει τοπικό γραφείο.
Η ΕΜΙ παρά τις τυμπανοκρουσίες για τα οικονομικά αποτελέσματα, δεν φαίνεται να πείθει ιδιαίτερα ότι πάει καλά. Πως αλλιώς να ερμηνεύσουμε το γεγονός ότι και οι Rolling Stones ανακοίνωσαν ότι δεν θα ανανεώσουν μαζί της, αλλά θα πάνε στην Universal Music;
Παράλληλα η Universal ανακοίνωσε ότι συνεχίζει την καλή της πορεία και το πρώτο εξάμηνο του 2008, με αύξηση των εσόδων της κατά 4.9% στα 2.04 δισεκατομμύρια ευρώ, γεγονός το οποίο αποδίδει σε μεγάλο βαθμό στα έσοδα από music publishing και merchandising από τις πρόσφατες εξαγορές της BMG Music Publishing και του Sanctuary group.
Ομολογώντας την παντελή αποτυχία των συστημάτων DRM, το Yahoo ενημέρωσε τους χιλιάδες χρήστες της υπηρεσίας Yahoo Music Store ότι 30 Σεπτεμβρίου το ηλεκτρονικό κατάστημα θα σταματήσει τη λειτουργία του, και μετά από αυτό κάθε «μεταφορά» των αγορασμένων τραγουδιών σε νέο υπολογιστή ή φορητή συσκευή θα είναι αδύνατη.
Το Yahoo συμβουλεύει τους πελάτες του ότι για να μην χάσουν τελείως τη μουσική να την γράψουν σε CD, και να την «ριπάρουν» σε mp3! Δηλαδή αν θέλουν να διατηρήσουν αυτό για το οποίο πλήρωσαν, τους προτρέπει να γίνουν «πειρατές» σύμφωνά με τη (παρα)λογική των δισκογραφικων.
Αντίθετα με το Yahoo όμως το Napster φαίνεται να ανακάμπτει, και παρουσίασε 23% αύξηση στα έσοδα του το περασμένο οικονομικό έτος. Μέσα σε αυτή την περίοδο η συνδρομητική του υπηρεσία έδωσε περισσότερα από 400 εκατομμύρια τραγούδια σαν streams kai downloads.
Το αντίστοιχο ελληνικό mpGreek μπορεί να μην έχει τέτοια μεγέθη, αλλά συνεχίζει να επεκτείνεται και πρόσφατα ανακοίνωσε τη δημιουργία eshop και για τη Heaven.
by mad.tv