"ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΘΑΛΑΣΣΟΧΩΡΗΣ"

"Δεν φοβάμαι την εξέλιξη της μουσικής..."

Συνέντευξη εφ' όλης της ύλης στην Μάρθα Μανώλη
Φωτογραφίες: Αρετή Σταυροπούλου

Music Corner - 9/5/2005

Επιτέλους το καλοκαίρι είναι προ των πυλών! Δεν έχετε κανένα λόγο να μένετε κλεισμένοι μέσα στο σπίτι! Βγείτε μια βόλτα σε ένα από τα ωραιότερα καφέ της Αθήνας «ΤΟ ΠΑΡΚΟ»! Κρυμμένο μέσα στο πράσινο και στα λουλούδια αποτελεί μια όαση ξεκούρασης και αναζωογόνησης από την καθημερινότητα!

Εκεί συναντήσαμε προ ημερών το νεαρό αλλά σταθερά ανερχόμενο τραγουδιστή και τραγουδοποιό Κωνσταντίνο Θαλασσοχώρη. Συζητήσαμε μαζί του εφ' όλης της ύλης αλλά και για την πρώτη του προσωπική δισκογραφική δουλειά η οποία κυκλοφόρησε πριν μερικές εβδομάδες και βρίσκεται ήδη στις υψηλότερες θέσεις του δείκτη πωλήσεων της Ifpi! Δικαιολογημένος λοιπόν ο τίτλος αυτής της δουλειάς «ΚΑΤΙ ΔΥΝΑΤΟ»!


Κάντε "κλικ" για να κατεβάσετε το αυτόγραφο - "wallpaper"
του Κωνσταντίνου Θαλασσοχώρη,
σε ανάλυση
800Χ600 ή 1024Χ768
Artwork & Photo: MC Team


Music Corner: Πες μας για τη ζωή σου πριν την εμφάνιση σου στο γνωστό τηλεπαιχνίδι. Πώς ήταν η καθημερινότητά σου σε επαγγελματικό επίπεδο και πόσο αυτή άλλαξε μετά την αναγνωρισιμότητα που κέρδισες;
Κωνσταντίνος Θαλασσοχώρης: Πόσο πριν;

Music Corner: Από τότε που ξεκίνησες να κάνεις την αγάπη σου για τη μουσική επάγγελμα και να κερδίζεις χρήματα από αυτή.
Κ.Θ.: Περίπου δέκα χρόνια πριν. Σε ένα διαγωνισμό τραγουδιού τον Αύγουστο του 1994. Διαγωνισμός τραγουδιού Αργολίδος. Πήρα το πρώτο βραβείο, τα πρώτα μου χρήματα και δώρα σαν επιβράβευση. Πήρα και μία από τις πρώτες μου δουλειές σε ένα μαγαζί του Ναυπλίου.
Λίγο πριν είχα φτιάξει ένα συγκρότημα που λεγόταν "Οι Περιστασιακοί". Παίζαμε λαϊκή μουσική, ελαφρολαϊκά της δεκαετίας του '60, κινηματογραφικά και επιτυχίες της εποχής του '90, Μπίγαλη, Χαριτοδιπλωμένο, Ζιγκ Ζαγκ, Λιδάκη...

Music Corner: Πόσο εύκολα ή δύσκολα ήταν για σένα τα πράγματα εκείνη την εποχή;
Κ.Θ.: Τότε ήμουν πολύ αγνός και όλα φαίνονταν ότι θα γίνουν όμορφα και...

Music Corner: Αυτό σημαίνει ότι τώρα έχεις χάσει την αγνότητά σου;
Κ.Θ.: Όχι δεν την έχω χάσει την αγνότητά μου, αλλά έχω μεταλλαχθεί σε έναν άνθρωπο που προσπαθεί να είναι αγνός, αλλά ξέρει ότι αυτό είναι επικίνδυνο να συνεχίσει να το έχει διότι θα βγαίνει χαμένος. Αγνά είναι τα παιδιά.

Music Corner: Πώς κρατάς τις ισορροπίες;
Κ.Θ.: Αυτό άστο πάνω σε ένα καλλιτέχνη να το κάνει.

Music Corner: Είναι δηλαδή αυτό το μυστικό σου;
Κ.Θ.: Προσπαθώ να μπαίνω σε δικούς μου κόσμους και να βγάζω την αγνότητά μου ειδικά όταν γράφω ή όταν είμαι στην πίστα. Σε αυτές τις δύο χρονικά στιγμές είναι η ώρα που βγάζω την αγνότητά μου. Εκεί μπορεί ο κόσμος να με δει ως αγνό άνθρωπο.
Πως θα διαπραγματευτώ το χρόνο μου στην πίστα ή το ρεπερτόριό μου ή την υπογραφή μου σε μια δισκογραφική εταιρία ή το προφίλ μου στον κόσμο εκεί δεν διαπραγματεύομαι με αγνότητα. Διαπραγματεύομαι με την ειλικρίνεια απέναντι σε αυτό το περιβάλλον της αγοράς που είναι επικίνδυνο, ευέλικτο, δυναμικό και στεγνά επαγγελματικό.

Music Corner: Είχες "χτυπήσει πόρτες" δισκογραφικών εταιρειών; Τι απαντήσεις είχες πάρει τότε; Τι σχόλια άκουγες;
Κ.Θ.: Ναι. Οι απαντήσεις ήταν αρνητικές. Μου έλεγαν ότι έχω καλή φωνή, ότι γράφω καλά τραγούδια αλλά "δεν μπορούμε να το κάνουμε... Ίσως δεν είσαι τόσο καλός όσο θα θέλαμε". Αλλά το κυριότερο είναι αυτό που ξέρω και εγώ τώρα ότι όταν είσαι άγνωστος δύσκολα θα σου δώσουν το βήμα να τραγουδήσεις. Φταίει πιο πολύ αυτό και για τα νέα παιδιά. Όχι ότι τα πράγματα πάνε μόνο μέσω γνωστών. Οπωσδήποτε όμως αν έχεις κάποιον που σε ξέρει και σου έχει εμπιστοσύνη σου δίνονται ευκαιρίες. Αν δεν έχεις κάποιον να πει μια κουβέντα πως θα ξέρουν οι άλλοι ότι έχεις κάτι να δώσεις;

Music Corner: Πόσο άλλαξε η ζωή σου μετά το παιχνίδι σε επαγγελματικό επίπεδο;
Κ.Θ.: Άλλαξε πάρα πολύ.

Music Corner: Έχει τύχει κάποιοι που έδωσαν τις απαντήσεις που προανέφερες να σε δουν μετά με διαφορετικό μάτι;
Κ.Θ.: Άκουσα διάφορες κριτικές. Όχι απευθείας. Μέσω άλλων οδών. Ότι κάπου είχαμε κάνει λάθος γι' αυτόν.

Music Corner: Αυτά συνέβησαν τότε. Ας έρθουμε στο τώρα. Πες μας για την πρώτη σου προσωπική δουλειά η οποία κυκλοφόρησε με τίτλο "ΚΑΤΙ ΔΥΝΑΤΟ". Από ότι μαθαίνουμε είσαι στις πρώτες θέσεις πωλήσεων, άρα δικαιολογημένος και ο τίτλος.
Κ.Θ.: Συμφωνήσαμε στο ρεπερτόριο με την παραγωγό μου τη Ντόρα Ρίζου. Κατόπιν αρχίσαμε να ψάχνουμε τραγούδια. Είχα πολλά demo που μου είχαν δοθεί κατά την διάρκεια της περιοδείας που βρισκόμουν το περασμένο καλοκαίρι. Τα ακούσαμε όλα προσεκτικά αλλά δεν βρήκαμε κάτι όπως το θέλαμε.
Μετά απευθυνθήκαμε σε ανθρώπους που είχαν ήδη είχαν δοκιμαστεί.
Έψαξα να βρω το τηλέφωνο του κ. Γιάννη Σπανού. Ήθελα να του πω ότι εκτιμώ το μεγάλο έργο που έχει κάνει όλα αυτά τα χρόνια και θα ήθελα αν και εκείνος συμφωνεί να συνεργαστούμε. Πράγματι του τηλεφώνησα και μου είπε όταν έρθει η ώρα για τη δισκογραφική μου δουλειά να του τηλεφωνήσω. Αυτή η αρχική μας επικοινωνία έγινε το καλοκαίρι. Άργησα να του τηλεφωνήσω γιατί δούλευα τότε πέντε μέρες στη Θεσσαλονίκη και δύο μέρες σε συναυλίες σε πόλεις γύρω από τη Θεσσαλονίκη, μέχρι και τη Θάσο είχαμε πάει. Επικοινωνήσαμε ξανά -νομίζω- Σεπτέμβριο ή Οκτώβριο και ο κ. Σπανός μου είπε "συντόμευε το θέμα του cd σου να κάνουμε δουλειά". Αυτό με χαροποίησε ιδιαίτερα. Υπέγραψα με τη LYRA και συναντηθήκαμε με τον κ. Σπανό στο σπίτι του, όπου στο πιάνο του ξεκινήσαμε βδομάδα με τη βδομάδα να επιλέγουμε τραγούδια. Αυτές ήταν ωραίες στιγμές που μαζί με το στιχουργό Μιχάλη Αβατάγγελο προσπαθούσαμε να δούμε τι ταιριάζει στη φωνή μου. Εκεί άκουσα και το τραγούδι "Στο' χα πει" που είναι στο cd στο νούμερο δέκα. Είναι ένα τραγούδι που μου άρεσε πάρα πολύ. Αυτό μου έδωσε κουράγιο και με έκανε να νιώσω ότι μέσα στο cd θα υπάρχει και ένα τραγούδι που θα μπορεί να τραγουδιέται για πολλά χρόνια.

Music Corner: Το συγκεκριμένο τραγούδι είναι το αγαπημένο σου;
Κ.Θ.: Τα τραγούδια ειλικρινά όλα τα αγαπάω. Έχω μια συμπάθεια στο τραγούδι "Ρούχο πεταμένο" το οποίο έχω γράψει εγώ.

Music Corner: Ομολογουμένως γράφεις πολύ όμορφα κομμάτια. Θα έδινες τραγούδια σου σε άλλους τραγουδιστές;
Κ.Θ.: Έχω κάποιες προτάσεις και θα έδινα τραγούδια μου. Για αυτό το θέμα παλαιότερα, σκεφτόμουν αλλιώς (γελάει σαν να αναγνωρίζει ότι τότε σκεφτόταν λανθασμένα). Όταν ήμουν μικρός και πρωτοέγραφα έλεγα "Θέλω να τα πω όλα εγώ"! Αυτό κατάλαβα ότι δεν έχει νόημα. Τα τραγούδια δεν ανήκουν σε αυτόν που τα γράφει. Ανήκουν σε όλο τον κόσμο. Ανήκουν και σε άλλες φωνές. Ποτέ δεν ξέρεις ποιος μπορεί να το πει καλύτερα.
Επανέρχομαι στην προηγούμενη ερώτησή σου όσον αφορά τους συντελεστές του δίσκου μου. Θα σου πω για το Στέλιο Ρόκκο του οποίου είμαι θαυμαστής από τη δεκαετία του '90, τον είχα αγαπήσει με τα "Σμαράγδια και ρουμπίνια". Σε κάποιο κάλεσμα που είχα για τηλεοπτική εμφάνιση, συνάντησα το Στέλιο Ρόκκο, τον πλησίασα θαρρετά - παλαιότερα ντρεπόμουν, τώρα ότι θέλω το λέω ή το ζητάω - και του είπα ότι θα ήθελα αν νομίζει ότι ταιριάζουμε να με βοηθήσει και να μου δώσει κάποιο ή κάποια τραγούδια του. Μου απάντησε θετικά και προχωρήσαμε.
Μια συνάντηση είχα και με τον Λάκη Παπαδόπουλο για να ψάξουμε τραγούδια στο τραγουδιστικό στυλ μου. Δεν βρήκαμε. Αλλά από αυτή τη συνεργασία ήθελα να πάρω καθαρόαιμο Λάκη Παπαδόπουλο και το τραγούδι "Λαγός" είναι ακριβώς αυτό. Στο στούντιο το είπα μόνο μια φορά, το διασκέδασα το κομμάτι.
Εκτός από όσους ήδη σου ανέφερα εκτιμώ όλους τους συντελεστές του δίσκου. Με εμπιστεύτηκαν ο Νίκος Παπαδόπουλος, ο Γιάννης Νικολάου, ο Δημήτρης Λίβανος, ο Γιώργος Κρητικός και η Βίκυ Γεροθόδωρου. Στο cd υπάρχει το τραγούδι του Βασίλη Τσιτσάνη "Παιδί απ' το λιμάνι". Επίσης δύο τραγούδια φέρουν την υπογραφή μου.

Music Corner: Ποιους άλλους εκτιμάς από το μουσικό χώρο με τους οποίους θα επιθυμούσες να συνεργαστείς στο μέλλον;
Κ.Θ.: Υπάρχουν άνθρωποι με τους οποίους θα ήθελα να συνεργαστώ. Δεν θα αναφέρω όμως κάποιον γιατί πιστεύω ότι δεν είμαι σε θέση να διαλέγω. Εγώ είμαι αυτός που θα διαλεχτεί από κάποιον, είμαι ο δεύτερος, ο τρίτος, ο τέταρτος. Δεν είμαι αυτός που θα επιλέξει συνεργάτες. Είμαι αυτός που θα τον επιλέξουν...

Music Corner: Πώς ήταν ο καλλιτεχνικός σου χειμώνας και η συνεργασία σου με τη Νατάσα Θεοδωρίδου;
Κ.Θ.: Τώρα που το σκέφτομαι και είναι πια παρελθόν θα σου πω το εξής. Δουλεύαμε τέσσερις μέρες την εβδομάδα. Είχαμε καλοπεράσει. Η επιχείρηση και η Νατάσσα Θεοδωρίδου μας περιποιήθηκαν πάρα πολύ. Δε συμπεριφέρθηκαν σε εμάς τους υπόλοιπους τραγουδιστές σαν πρωτάρηδες αλλά σχεδόν σαν ίσο προς ίσο.

Music Corner: Πώς βλέπεις την αναζήτηση της Θεοδωρίδου σε ποιοτικότερα μουσικά μονοπάτια; Αν είχες μια ανάλογη πορεία θα πειραματιζόσουν με κάτι διαφορετικό;
Κ.Θ.: Είναι η διάθεση που έχει ο καθένας και το τι θέλει να κάνει. Μπορεί η διάθεση της καλλιτέχνιδας να ήταν αυτή, οπότε αυτό έπρεπε να κάνει. Βέβαια και εγώ θα το έκανα. Αυτό είναι και το motto ενός καλλιτέχνη. Να ψάχνει πράγματα μέσα του και να προσπαθεί να τα καταφέρνει. Πολλές φορές ο κόσμος μπορεί να του πει "όχι, δεν είναι αυτό για σένα". Ο καλλιτέχνης όμως είναι υποχρεωμένος αν νιώσει εκείνη την περίοδο τάση αναζήτησης να κάνει πράξη αυτά που επιθυμεί.

Music Corner: Συμμετείχες στα Βραβεία "Αρίων". Πώς σχολιάζεις την κατηγοριοποίηση των καλλιτεχνών σε έντεχνους και μη έντεχνους. Ποια είναι η γενικότερη άποψη σου για την τάση, πλέον, της μίξης ποιότητας με εμπορικότητα;
Κ.Θ.: Χρησιμοποίησες μια λέξη, τη λέξη πλέον. Πλέον τα πράγματα αρχίζουν και γίνονται παγκόσμια όμοια. Εγώ δε φοβάμαι την εξέλιξη.

Music Corner: Θεωρείς αυτή τη μίξη των ήχων εξέλιξη;
Κ.Θ.: Είναι μια μορφή εξέλιξης. Θέλω να έχω τη διαφορετικότητά μου. Παρόλα αυτά στη μουσική δεν υπάρχουν όρια. Ο καθένας μέσα από τα βιώματά του και την προσωπικότητά του ερμηνεύει με δικό του τρόπο μέσα από ένα συγκεκριμένο στυλ το τραγούδι που αυτός αγαπά εκείνη την ώρα να πει. Το τραγούδι δεν έχει όρια. Μπορεί όρια να υπάρχουν στις ικανότητες ενός καλλιτέχνη. Να είναι δηλαδή καλός σε ένα είδος τραγουδιού. Αν όμως είναι καλός σε πολλά είδη δεν έχει δικαίωμα να δοκιμάσει; Θα του πει κάποιος γιατί πάει από το ένα είδος στο άλλο; Αυτή ήταν η ανάγκη του.

Music Corner: Θα γυρίσω λίγο πίσω στο θέμα των τηλεπαιχνιδιών. Θα ήθελα την απάντησή σου στην ακόλουθη ερώτηση, δεδομένου ότι διαθέτεις αντικειμενικά μια πάρα πολύ καλή φωνή και ενώ σωστές φωνές υπάρχουν αρκετές, οι πολύ καλές φωνές είναι σπάνιες. Πες μας γιατί οι νικητές δεν διαθέτουν το απαιτούμενο πακέτο - εμφάνιση - ήθος - φωνή αλλά ο κόσμος τους κατατάσσει στην πρώτη θέση;
Κ.Θ.: Μα επειδή το τηλεπαιχνίδι - σόου - ριάλιτι - ακαδημία κλπ δεν κοιτάει μόνο τη φωνή. Από αυτό το παιχνίδι δεν διακρίνεις μόνο τη φωνή. Ο κόσμος κοιτάει στην τηλεόρασή του ένα πακέτο προσωπικότητας, ένα πακέτο διάθεσης και προσπαθεί να βρει άτομα με τα οποία να νιώθει οικεία, να τα παρακολουθήσει, να τα αγαπήσει ή να γίνει ένα με αυτούς ή να βάλει τη θέση του στον τρόπο συμπεριφοράς κάποιου παιδιού. Σε αυτά που αναφέρω, στις μεταβλητές αυτές είναι και η φωνή. Όμως από μόνη της δεν είναι η μεταβλητή που θα βγάλει το τελικό αποτέλεσμα και το νικητή. Εάν απέναντι από αυτά τα παιδιά όπως ήμουν και εγώ, είχαμε μόνο τραγουδιστές ή μόνο καθηγητές ωδείου και ανθρώπους που θα κοιτούσαν μόνο τη φωνή, τότε μπορεί να είχαμε διαφορετικά αποτελέσματα. Τώρα όμως γιατί να έχουμε άλλα αποτελέσματα από αυτά που ήδη υπάρχουν; Σημασία έχουν όλα όσα σου ανέφερα. Δεν έχει σημασία μόνο η φωνή. Ο τηλεθεατής κάθεται να δει κάτι και να περάσει όμορφα.

Music Corner: Όπως μου το θέτεις νομίζω ότι θα συμφωνήσω μαζί σου. Μιας και ανέφερες τον κόσμο, οι θαυμαστές σου είναι διαφόρων ηλικιών. Αρκετοί από αυτούς είναι άτομα νεαρής ηλικίας και κάποιοι μικρά παιδιά. Πώς νιώθεις που γίνεσαι αντικείμενο θαυμασμού μικρών παιδιών αλλά και ποια είναι η σχέση σου γενικότερα με τα παιδιά;
Κ.Θ.: Αυτό που νιώθω πρώτα είναι χαρά. Η μεγάλη δύναμη στη μουσική είναι πάντοτε οι νέοι. Το δεύτερο που νιώθω είναι ευθύνη απέναντι σε αυτά τα παιδιά. Δε μπορώ να τα ξεγελάσω με "λίγη" και φθηνή μουσική. Θέλω να δώσω τον καλύτερό μου εαυτό. Να πω πράγματα μέσα από το τραγούδι απλά μεν, καθημερινά, αλλά όχι φθηνά. Δε θέλω να μιλάνε τα τραγούδια μου μόνο για ...κινητά... ή για κάποιους στίχους που ακούω και δεν μου αρέσουν. Δε βάζω τον εαυτό μου μεγάλο και τα παιδιά είναι μικρά. Τα αντιμετωπίζω σαν ίσο προς ίσο. Όταν εγώ ήμουν μικρός ήθελα να μου συμπεριφέρονται έτσι, σαν ίσος προς ίσο. Τα παιδιά τα εκτιμώ απεριόριστα. Η αλήθεια είναι αυτό που σου έλεγα πριν. Η αγνότητα υπάρχει στις νεαρές ηλικίες, όπως υπήρχε και στη δική μου νεαρή ηλικία. Αυτήν ψάχνω και εγώ μέσα στους νέους και την αντιμετωπίζω με σεβασμό. Από αυτήν αντλώ δύναμη και έμπνευση.

Music Corner : Ποια είναι τα άμεσα μελλοντικά σου σχέδια;
Κ.Θ.: Επαγγελματικά κανονίζω κάποιες συναυλίες και είμαι κοντά σε κάποια μεγάλη συνεργασία η οποία αν συμβεί θα είναι πολύ τιμητική για μένα. Εφόσον οριστικοποιηθεί θα μπορώ να την ανακοινώσω.

Music Corner: Μάλιστα. Εν αναμονή της είδησης λοιπόν. Σε ευχαριστούμε!
Κ.Θ.: Εγώ σας ευχαριστώ!


BAR RESTAURANT CAFE
ΠΑΡΚΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ (Βασ. Σοφίας) 210.7223784


*** Η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε στο Πάρκο Ελευθερίας στην Βασ. Σοφίας, στο Μέγαρο Μουσικής (Bar-Restaurant-Cafe, τηλ. 210.7223784).

*** Oι φωτογραφίες έχουν τραβηχθεί με ψηφιακή φωτογραφική μηχανή, Olympus.
*** Απαγορεύεται η αναδημοσίευση υλικού (κειμένων ή φωτογραφιών) χωρίς την άδεια του Music Corner.