Από τις 21 Μαρτίου στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου ανεβαίνει η αναθεωρημένη «Φιλουμένα» με την Ελένη Ράντου να ερμηνεύει τον επώνυμο ρόλο, τον Άλκι Κούρκουλο στον ρόλο του Σοριάνο και τη σκηνοθετική ματιά του Σταμάτη Φασουλή.

Πάνω στο διάσημο από τις ερμηνείες μεγάλων πρωταγωνιστριών έργο του Εντουάρντο Ντε Φιλίππο «Φιλουμένα Μαρτουράνο», η Ελένη Ράντου – που έχει τιμηθεί για το συγγραφικό θεατρικό της έργο με το βραβείο δραματουργίας «Κάρολος Κουν» – έχτισε από την αρχή την ιστορία της Φιλουμένα, διατηρώντας την κοινωνική ματιά αλλά και το υποδόριο χιούμορ του πρωτοτύπου.

 

Στη Νάπολη του 1946 ανέβηκε για πρώτη φορά το «Φιλουμένα Μαρτουράνο» με πρωταγωνίστρια την αδερφή του Εντουάρντο Ντε Φιλίππο, Τιτίνα. Έξι χρόνια αργότερα ο συγγραφέας σκηνοθέτησε το έργο του και έπαιξε ο ίδιος το ρόλο του Σοριάνο στον κινηματογράφο. Το 1964 ήρθε η κινηματογραφική πρόταση του Βιττόριο Ντε Σίκα με τίτλο «Γάμος αλά Ιταλικά», η Σοφία Λόρεν ταυτίστηκε με τη ναπολιτάνα Φιλουμένα και ο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι στον ρόλο του Σοριάνο ερμήνευσε έναν από τους ωραιότερους ρόλους της καριέρας του. Λίγα χρόνια αργότερα, το 1977, ο Φράνκο Τζεφιρέλι σκηνοθέτησε το έργο του Ντε Φιλίππο στο Εθνικό Θέατρο του Λονδίνου με μεγάλη επιτυχία. Η τελευταία Φιλουμένα στο χώρο του ευρωπαϊκού θεάματος είναι αυτή της Μαριάντζελα Μελάτο για την ιταλική τηλεόραση το 2010 σε σκηνοθεσία Φράντζα Ντι Ρόσα.

Η Φιλουμένα Μαρτουράνο, είναι ένα έργο που αποτελεί κορυφαίο δείγμα δραματικής γραφής που εισηγείται τον νεορεαλισμό και καθιερώθηκε ταχύτατα, τόσο στο θεατρικό γίγνεσθαι της Ιταλίας όσο και σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Υπόθεση
Στις φτωχογειτονιές της Νάπολης, ο ευκατάστατος έμπορος Ντομένικο Σοριάνο γνωρίζει σ’ έναν οίκο ανοχής τη νεαρή Φιλουμένα. Την ερωτεύεται, την παίρνει στο σπίτι του και της εμπιστεύεται τη διαχείριση του σπιτιού και της επιχείρησής του. Η Φιλουμένα τον υπηρετεί με πίστη και αφοσίωση, αλλά εκείνος δεν τη θεωρεί άξια να γίνει γυναίκα του. Ύστερα από είκοσι χρόνια συμβίωσης, ο Σοριάνο ετοιμάζεται να παντρευτεί μια πολύ νεότερή του γυναίκα. Η Φιλουμένα, που δεν αντέχει πια την αγνωμοσύνη και τις απιστίες του Σοριάνο, παριστάνει την ετοιμοθάνατη, κι έτσι τον πείθει να την παντρευτεί. Όταν όμως ο Σοριάνο καταλαβαίνει το κόλπο, καταφέρνει να ακυρώσει το γάμο. Τότε η Φιλουμένα χρησιμοποιεί ένα ύστατο όπλο, που οδηγεί τον Σοριάνο σε μια νέα θεώρηση της ζωής –κάτι που μέχρι τότε δεν μπορούσε καν να φανταστεί…

randou_kourkoulos_filoumena_2015_03

Ταυτότητα Παράστασης
Μετάφραση: Ερρίκος Μπελιές
Διασκευή – Απόδοση: Ελένη Ράντου
Σκηνοθεσία: Σταμάτης Φασουλής
Σκηνίκα: Μανόλης Παντελιδάκης
Κοστούμια: Ντένη Βαχλιώτη
Μουσική σύνθεση και επιμέλεια: Nalyssa Green
Επιμέλεια κίνησης: Αντιγόνη Γύρα
Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
Μουσική διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου
Βοηθός σκηνοθέτη: Θεοδώρα Καπράλου
Βοηθός σκηνογράφου: Ελίνα Δράκου
Βοηθός ενδυματολόγου: Χριστίνα Τσουτσουλίγα

 

Φωτογράφος παράστασης: Γιώργος Καβαλλιεράκης

 

Διανομή
Φιλουμένα Μαρτουράνο: Ελένη Ράντου
Ντομένικο Σοριάνο: Άλκις Κούρκουλος
Ροζαλία Σολιμέντο: Βίλμα Τσακίρη
Κυρία Σοριάνο, Ματρόνα οίκου ανοχής: Ντίνα Αβαγιανού
Αλφρέντο Αμορόζο: Μελέτης Γεωργιάδης
Λουτσία: Μαρία Διακοπαναγιώτου
Ντιάνα: Μαρία Κωνσταντάκη
Γιατρός: Σταύρος Μερμήγκης
Πάτερ Ιερώνυμος: Θύμιος Κούκιος
Δικηγόρος Νοτσέλα: Γιάννης Στόλλας
Ουμπέρτο: Θοδωρής Φραντζέσκος
Ρικκάρντο: Νικόλας Αγγελής
Μικέλε: Νικόλας Μακρής
Κορίτσια οίκου ανοχής – Ναπολιτάνες: Εύα Βάρσου, Νεκταρία Γιαννουδάκη, Λήδα Μανιατάκου, Αλεξάνδρα Ταβουλάρη
Πελάτες οίκου ανοχής – Ναπολιτάνοι: Νικόλας Αγγελής, Γιώργος Καρατζιώτης, Θύμιος Κούκιος, Σταύρος Μερμήγκης, Θοδωρής Φραντζέσκος
Πελάτες ζαχαροπλαστείου: Λήδα Μανιατάκου, Σταύρος Μερμήγκης
Υπάλληλοι ζαχαροπλαστείου: Γιώργος Καρατζιώτης, Γιάννης Στόλλας

 

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ-ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ»
Αγίου Κωνσταντίνου 22-24, Ομόνοια
Κρατήσεις: τηλ. 210 5288170-171, 210 7234567 (μέσω πιστωτικής κάρτας), στο ticketservices.gr και στο n-t.gr

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή στις 20:30
Σάββατο 17:30 και 20:30
Κυριακή 19:30

Τιμές εισιτηρίων:
20 Euro, 18 Euro, 10 Euro (φοιτητικό). Κάθε Πέμπτη 13 Euro

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here