Γράφει η Ελένη Τσαλκατίδου
Φωτογράφηση: Νικόλας Κατσαμάκας

Η Ελένη Τσαλιγοπούλου και οι Bogaz Musique μας υποδέχτηκαν την Παρασκευή 11/12 στην ιστορική «Βεντέτα» της Θεσσαλονίκης, εγκαινιάζοντας μία νέα σειρά live εμφανίσεων! Το κοινό, που γέμισε ασφυκτικά το μαγαζί, δεν σταμάτησε να την χειροκροτεί, ζητώντας «κι άλλο, κι άλλο», όταν εκείνη χαιρέτισε για το φινάλε, για να επιστρέψει τελικά και να παραμείνει μισή και πλέον ώρα, δεχόμενη ακόμα και παραγγελιές!

Σε αυτό το τρίωρο πρόγραμμα, η Ελένη Τσαλιγοπούλου και οι συνεργάτες της καταφέρνουν και συνταιριάζουν τόσο αρμονικά το καινούριο με το παλιό. Και μάλιστα το όλο αυτό εγχείρημα «δένει» απόλυτα με τον χώρο που το φιλοξενεί: ένας χώρος ζεστός, φιλόξενος, «συντροφικός», μία vintage μουσική σκηνή στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, που έχει αφήσει εποχή στη νύχτα της συμπρωτεύουσας και που σε ταξιδεύει πίσω στο χρόνο, οδηγώντας σε στην αναβίωση της ατμόσφαιρας των μπουάτ της δεκαετίας του ΄60.

tsaligopoulou_live_2015_12_001

Η Τσαλιγοπούλου δείχνει μία προτίμηση τα τελευταία χρόνια στα μικρά στέκια αντί για τις μεγάλες πίστες και η «Βεντέτα» φαίνεται πως της ταιριάζει «γάντι». Ο κόσμος, που συνέρρεε από νωρίς, γέμισε απ΄ άκρη σ΄ άκρη τον χώρο και απολάμβανε κάθε στιγμή αυτό που του έδινε η παθιασμένη ερμηνεύτρια.

Η ενέργειά της πάνω στην σκηνή, στοιχείο, άλλωστε, που την χαρακτηρίζει στις ζωντανές της εμφανίσεις, ήταν μοναδική και φάνηκε ικανή να συμπαρασύρει τον κόσμο στα δικά της μουσικά μονοπάτια. Μονοπάτια, που περιλαμβάνουν την αρμονική συνύπαρξη του λαϊκού, του παραδοσιακού, του ρεμπέτικου, του έντεχνου ακόμα του pop ρεπερτορίου.

Να σημειωθεί ότι τους Bogaz Musique αποτελούν οι Σπύρος Χατζηκωνσταντίνου, Αριστείδης Χατζησταύρου, Απόστολος Τσαρδάκας, Χάρης Κελλάρης, Βαγγέλης Καλαμάρας και Αργύρης Διαμαντής.

Η Ελένη Τσαλιγοπούλου επέλεξε να ξεκινήσει αυτό το νέο της μουσικό ταξίδι με το «Στης Νάουσας το κάστρο», ένα κομμάτι της πατρίδας της, που ναι μεν δεν είναι τόσο γνωστό όσο το «Τζιβαέρι», το οποίο ακολούθησε, αλλά η ερμηνεία της ήταν εξίσου ανατριχιαστική. Παράλληλα, ομολόγησε πως «νιώθω πολύ χαρούμενη που βρίσκομαι εδώ, καθώς με συνδέουν πολλά πράγματα με τον χώρο. Στην ‘Βεντέτα’ έπαιξαν όλοι οι ήρωές μου…».

tsaligopoulou_live_2015_12_002

Ακολούθησαν αρκετά δικά της τραγούδια από την 30χρονη πορεία της στο χώρο της μουσικής, «σερβιρισμένα», όμως, με πιο φρέσκο ήχο, μεταξύ των οποίων «Τα παιδιά των δρόμων», «Είναι εντάξει μαζί μου», «Πότε θα σε βαρεθώ», «Χίλιες σιωπές», «Σκιές», «Χρώματα», «Όνειρο», «Εγώ σ΄ αγάπησα εδώ», αλλά και άλλα γνωστών καλλιτεχνών.

Μετά το ολιγόλεπτο διάλειμμα, το πρόγραμμα συνεχίστηκε σε πιο λαϊκά μονοπάτια. Η Τσαλιγοπούλου επέστρεψε με το «Τράβα ρε μάγκα», παραφράζοντας τον στίχο του τραγουδιού «… να δεις πώς καίγεται η Αθήνα» σε «… να δεις πώς καίγεται η Θεσσαλονίκη…» και το μαγαζί πήρε «φωτιά». Από την «Προδοσία» (Έγινε παρεξήγηση) του Χατζιδάκι και το δικό της «Έλα πάρε μου τη λύπη» πέρασε «Στων αγγέλων τα μπουζούκια», σχολιάζοντας πως «λένε ότι τα λαϊκά τραγούδια λένε την αλήθεια…» και στο αγαπημένο «Δεν μας συγχωρώ».

Το κέφι όσο περνούσε η ώρα ανέβαινε, ο κόσμος είχε ζεσταθεί για τα καλά και η ίδια έδειχνε ν΄ απολαμβάνει αυτές τις μοναδικές στιγμές με το κοινό της, μην μπορώντας να κρύψει τη χαρά που την είχε πλημμυρίσει.

Ακολούθησαν το «Φωτιά στο λιμάνι» του Παύλου Παυλίδη, η «Παξιμαδοκλέφτρα», αλλά και η «Θαλασσογραφία» του Διονύση Σαββόπουλου, ενώ ξεχωριστή στιγμή στο πρόγραμμα ήταν η ερμηνεία «Των φίλων τα σπίτια», όπου αναφέρθηκε στη σημασία της φιλίας, τονίζοντας πως «μιας που γυρίζω στα στέκια μου, δεν υπάρχει πιο σημαντικό συναίσθημα από αυτό της φιλίας!».

tsaligopoulou_live_2015_12_003

Τέλος, από τις πιο όμορφες στιγμές της βραδιάς ήταν όταν πήρε την κιθάρα και ερμήνευσε πρώτα το παραδοσιακό «Ντόκτορ» και στη συνέχεια το «Χάρτινο το φεγγαράκι», ομολογώντας πως «δίχως τη δική σου (σας) αγάπη είναι ο κόσμος πιο μικρός».

Γενικά, πρόκειται για ένα καλοδουλεμένο πρόγραμμα και μία Ελένη Τσαλιγοπούλου στα καλύτερά της, που θα βρίσκεται στην αγαπημένη της Θεσσαλονίκη για λίγες μόνο παραστάσεις.

Στα αρνητικά της βραδιάς θα μπορούσαν να συμπεριληφθούν η μεγάλη καθυστέρηση στην έναρξη του προγράμματος, αλλά και ο συνωστισμός που παρατηρήθηκε στον (μικρό) χώρο, στοιχεία που εν μέρει μπορούν να δικαιολογηθούν από το γεγονός ότι επρόκειτο για την πρεμιέρα.

——————

*** Απαγορεύεται αυστηρά η αναδημοσίευση υλικού γραπτού ή φωτογραφιών, χωρίς την άδεια του Music Corner…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here